Loading...

Onnensiru

Onnensiru on 2007 perustettu yhden naisen yritys, joka tarjoaa hyvinvointipalveluja kokonaisvaltaisesti, monipuolisesti ja ammattitaidolla.

Olen koulutukseltani MyFascia-terapeutti, koulutettu hieroja, PowerFingers-ohjaaja, äänimaljahoitaja, refleksologi (koko kehon vyöhyketerapia), NLP Master Practitioner sekä joogaopettaja (RYT500) ja ChiBall-ohjaaja.

Pidän ammattitaitoani yllä ja kouluttaudun lisää jatkuvasti, jotta voin palvella asiakkaitani mahdollisimman hyvin, kokonaisvaltaisesti ja perustellusti. Tänä kevääni suoritin RYT300 joogaopettajan lisäkoulutuksen Yin joogasta ja Vinyasa Flow’sta Goalla maaliskuussa 2019. Lisäksi MyFascia-konseptiin kuuluu jatkuva lisäkouluttautuminen 3-4 kertaa vuodessa, joten käytössäni on aina uusin tietotaito faskiatutukimuksen alalta mm. faskian yhteys hengitykseen, hermostoon, hormonitoimintaan, hypermobiliteettiin ja skolioosiin. Opettajani Tuulia Luomala ja Mika Pihlman ovat maailmalla tunnettuja sekä ihmisen että eläinten faskiatutkimuksen tekijöitä.

Onnensirussa toimii sekä hierontastudio että joogastudio. Molemmat sijaitsevat osoitteessa Suovantie 35.

Hyvä asiakaspalvelu ja tyytyväinen asiakas ovat minulle kunnia-asia. Olen iloinen, kun voin olla avuksi! 
Nähdään vastaanotolla tai joogamatolla! 
– Siru

Ajankohtaista

Myöhäiskesän joogat alkavat viikolla 35

11/8/2019|

Myöhäiskesä eli sadonkorjuu on täällä taas ja on aika palata kesätauolta. Joogapäivät keskiviikkoisin 28.8.-9.10. ja sunnuntaisin 1.9.-13.10. eli yhteensä 7 kertaa. Onnensirun joogan ohjelmat vaihtuvat vuodenajan mukaan noin 2 kuukauden välein ja ovat kurssimuotoiset. Katso [...]

RYT500

11/8/2019|

Wuhuu! Olen iloinen ja ylpeä ilmoittaessani, että suoritin 300 tuntia lisäkoulutusta Goalla maaliskuussa 2019 eli joogakielellä kokonaiskrediitit on nyt 500 tuntia! Hain lisäoppia Yin joogasta ja Vinyasa Flow'sta. Matka oli huikea ja siitä tulen ammentamaan [...]

Kesän aukioloajat

1/6/2019|

Onnensirun hierontastudio palvelee juhannukseen asti normaalisti. Heinäkuussa teen lyhyttä työviikkoa eli 2-3 pv viikossa. Elokuussa jatketaan normaalisti, tosin siellä on muutamia koulutuspäiviä luvassa. Joogat hiljenevät kesätauolle juhannuksen jälkeen. Elo-syyskuun vaihteessa jatketaan myöhäiskesän vuodenajan merkeissä.

Vuodenaika: myöhäiskesä

Myöhäiskesän joogat elo-lokakuussa seuraavasti:

Keskiviikkoisin 28.8.-9.10.

16.00-17.15 ChiBall/vuodenajan faskiajooga

17.30-18.45 Vuodenaikaflow

19.15-20.30 Vuodenaikayin

Sunnuntaisin 1.9.-13.10.

17.30-18.45 ChiBall/vuodenajan faskiajooga

19.15-20.30 Vuodenaikayin

Hinnat:

Onnensirun joogat ovat kurssimuotoiset ja rakentuvat aina tietyn vuodenajan ympärille kokonaisuudeksi, joka palvelee sinua mahdollisimman kokonaisvaltaisesti niin joogamatolla kuin sen ulkopuolella.

Voit ilmoittautua haluamaasi ryhmään maksamalla koko kurssimaksun ja varmistat näin paikkasi. Jos et joku kerta pääse omaan ryhmääsi, voit paikata sen osallistumalla toisen ryhmän tunnille mikäli tilaa on.

Myöhäiskesän kurssi 7 opetuskertaa 95€

Kertamaksu 16€

Uusille joogeille on aina voimassa 3 kerran tutustumistarjous 30€.

Joogaan käyvät maksuvälineenä käteinen, kortti sekä Smartum-setelit tai mobiili.

MYÖHÄISKESÄ ON SADONKORJUUN AIKAA
Myöhäiskesää ei meillä pidetä varsinaisesti omana vuodenaikanaan, vaikka jokainen sen tuntee hyvin: Elokuun viilenevät aamut ja pimenevät illat, joiden väliin jää vielä lämpimät, jopa helteiset päivät. Myöhäiskesän ilmasto vaihtelee, päivät ovat erilaisia, eikä aina tiedä, tuleeko päivästä kesäinen vai syksyinen. Se on selkeää siirtymäaikaa kesästä syksyyn ja sillä on oma tärkeä merkityksensä. Se suo meille ikään kuin lisäaikaa vaihtaa vaihe kerrallaan kesän korkeaenergisestä ja ulospäin suuntautuneesta vuodenajasta syksyn rauhallisempaan ja enemmän sisäänpäin kääntyneeseen aikaan. Samanlaisen aikalisän meille tarjoaa kevään ja kesän väliin jäävä alkukesän ”välivuodenaika”.

Myöhäiskesän aika alkaa elokuusta ja päättyy lokakuuhun eli se on sadonkorjuun aikaa. Kesän energia on yhä läsnä, mutta kehittyneemmässä, kypsemmässä muodossa. Enää ei ole kiivaan kasvun aika, vaan sadon kypsymisen aika, jonka jälkeen luonto käy valmistautumaan syksyn varalle. Luonnon väritys vaihtuu vähitellen vihreästä keltaiseen, oranssiin ja ruskeaan, ruskan eri sävyihin. Elokuu on siis vielä lähellä kesää kun taas lokakuu on jo selkeästi syksyinen, varsinkin kun lehdet putoavat puusta. Etene siis askel kerrallaan. Hiljennä tahtia ja käännä energiaa itseesi, sisäänpäin. On aika ”korjata sato” eli säilöä kesän aikana hankittu energia, jotta sitä riittäisi syksyn ja talven ajan. Enää ei kannata hötkyillä ja säntäillä jatkuvasti erilaisissa sosiaalisissa tapahtumissa, vaan pikkuhiljaa rauhoittaa ja fokusoitua tarkemmin. Myöhäiskesä on hyvä välitilinpäätöksen aika: saata keskeneräiset asiat päätökseen, niin kuin luonto saattaa oman kasvukautensa päätökseen.

Löydä oma keskuksesi ja vahvista sitä. Kun käännät huomiosi sisäänpäin ja itseesi, varastoit energian ja sen voiman omaan käyttöösi, omaan keskukseesi. Pyri kohti sisäistä tasapainoa hoitamalla omat rajasi kuntoon. Tiedä, mistä alat ja mihin päätyt. Kun olet vahva omassa keskuksessasi ja kunnioitat itseäsi, sinun on helpompi kestää ulkoisia epätasapainoja, muutoksia tai negatiivisia kokemuksia. Kunnioittamalla itseäsi ja omia rajojasi kunnioitat myös muita ihmisiä. Hoida ja hoivaa siis itseäsi. Kiinnitä erityistä huomiota siihen, mitä ajattelet ja miten toimit. Tarkastele omaa sisäistä puhettasi, siis millä äänensävyllä puhut itsellesi. Onko tuo ääni soimaava, komenteleva vai lempeä ja rakastava. Se, miten kohtelet itseäsi, on nyt ensiarvoisen tärkeää.

Myöhäiskesä on immuunipuolustuksen vahvistamisen aikaa ennen syksyn flunssaepidemioita. Kiinnitä huomiota siihen, mitä syöt, jotta kehosi saa riittävästi polttoainetta. Myöhäiskesään sopivia ruokia ovat keltaiset vihannekset ja hedelmät (runsaasti betakaroteenia, C- ja E-vitamiineja) sekä höyrytetyt ja haudutetut ruuat. Karsi ruokavalioista liiat raa’at ainekset pikkuhiljaa ennen syksyä, sillä ne lisäävät kehosi kosteutta. Valmista ruoka ja syö ajan kanssa ja ajatuksella, pureskele hyvin. Vältä liikaa sokeria. Hyvä suoliston toiminta tukee immuunipuolustusta. Liiku ja lepää riittävästi. Löydä oma tapasi rentoutua.

 

“Sirun ohjauksessa olen oivaltanut hengityksen ja oppinut joogan syvällisemmän merkityksen. Seasonal jooga sopii keholle ja mielelle todella hyvin.”
– Eikku